Vår 100% DutchGrown™ tillväxtgaranti

Våra blomsterlökar av högsta kvalitet levereras över hela Sverige

I över 4 generationer har DutchGrown ™ byggt upp sitt rykte genom att erbjuda de bästa höstplanterade blomsterlökarna som finns. Vi är stolta över vår exceptionellt höga nivå av kundservice för kvalitetskontroll, och vårt engagemang för kundernas tillfredsställelse fortsätter långt efter att lökarna lämnat våra lokaler.

När du beställer från DutchGrown™ garanterar vi att du får de mest tåliga blomsterlökarna som finns tillgängliga, förpackade med omsorg och redo att trivas i din trädgård. Om du däremot har följt våra detaljerade planterings- och skötselanvisningar och av någon anledning inte lyckas, kommer vi att uppfylla vår nöjdhetsgaranti i upp till ett helt år från leveransen. Vi erbjuder gärna ett engångsbyte (i mån av tillgång), kontokredit eller en återbetalning.

Alla kundkommentarer eller frågor om våra produkter ska skickas till vår kundtjänst via e-post till info@dutchgrown.eu inom den första odlingssäsongen*.

DutchGrown™ riktlinjer för kundservice och kvalitetssäkring

Misslyckad tillväxt: Om du av någon anledning är missnöjd med en produkts prestanda under den första odlingssäsongen*, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post på info@dutchgrown.co.uk.

Beroende på vilken typ av bekymmer du har kan vi kräva fotografier och i vissa fall returnera blomsterlökarna i fråga. Om det konstateras att den bristande tillväxten är ett resultat av dålig kvalitetskontroll kommer en ersättning att utfärdas. Om varan inte är tillgänglig eller inte finns i lager kommer en kredit att utfärdas för det betalda beloppet och eventuella fraktkostnader.

Returnerar: Vi återbetalar hela summan av produktsumman på samma sätt som den ursprungliga betalningen för alla produkter som returneras till vår anläggning i ursprungligt skick inom 14 arbetsdagar efter mottagandet när produkten/produkterna har mottagits av vår kundtjänst.

Om orsaken till returen beror på dålig kvalitet eller ett fel från vårt företag, återbetalas även fraktkostnaderna. Om returen beror på att kunden har ändrat sig eller begått ett misstag, är det kundens ansvar att betala fraktkostnaderna. En kreditering av kontot kommer att ges för varje retur som tas emot efter 14 arbetsdagar. För att vara berättigad till återbetalning måste alla varor som returneras till vår kundtjänst vara mottagna i ursprungligt skick.

Varor som köpts som en del av en kollektion eller ett paket med stora mängder: Om någon del av en kollektion eller ett paket med stora mängder inte växer eller om den visar sig vara av dålig kvalitet vid mottagandet, kommer en ersättningsvara eller en kontokredit på samma del av det belopp som betalats för varan att utfärdas.

Försäljning och utförsäljning av varor: Om en produkt köps på en utförsäljning (mindre än 50 % av det ordinarie detaljhandelspriset för produkten) och inte växer inom den första odlingssäsongen*, kommer en kredit att utfärdas för det belopp som betalats för produkten. Inga ersättningar eller återbetalningar kommer att ges för varor som är på utförsäljning.

Ej tillgängliga artiklar: Om en beställd vara inte längre är tillgänglig vid leveranstillfället eller om den befinner sig i ett skick som är oacceptabelt för oss, kommer vi att göra vårt yttersta för att skaffa varan så snabbt som möjligt. I de mycket sällsynta fall då detta inte är möjligt kommer din beställning att skickas utan den otillgängliga varan och en återbetalning av det belopp som betalats för den varan kommer att tillämpas på den ursprungliga betalningsformen inom 3-6 arbetsdagar. På så sätt kan vi garantera att din beställning snabbt kan genomföras, vilket är viktigt för att den ska anlända vid den optimala tidpunkten för plantering. En vara kommer aldrig att läggas i efterbeställning (med undantag för förköpta varor som beställts utanför säsongen), eller så kommer en annan vara att ersätta ditt ursprungliga val.

Återbetalningar: Återbetalning sker endast för produkter som returneras direkt till vår anläggning. Om någon produkt inte växer och en kund vill ha en återbetalning i stället för ett utbyte eller en varukredit, måste dessa produkter (eller en överenskommen del av dessa produkter) returneras till vår kundtjänst enligt ovan.

*Växtsäsongen definieras som september till juni för höstplanterade produkter.

Anmärkningar och undantag

Garantin gäller inte för lökar som har förvarats utanför den planteringssäsong då du fick dem. Därför kan vi inte hållas ansvariga för produkter som lagrats eller inte planterats vid mottagandet.

DutchGrown™ kan inte hållas ansvarig för produkter som inte växer till följd av dålig skötsel eller felaktig planteringsteknik, eller om produkterna odlas utanför de naturliga odlingsförhållandena eller rekommendationerna (t.ex. tvångsodling, odling utanför rekommenderat klimat och/eller skyddszon etc.).

Produkter som inte längre är i säsong kan inte längre returneras. Produkter som kunden har haft i sin ägo i mer än 30 dagar kan inte heller returneras.

Vi vill att din shoppingupplevelse med DutchGrown™ ska vara så trevlig, enkel och givande som möjligt, och därför välkomnar vi alla kommentarer, frågor och funderingar du kan ha. Kontakta oss via e-post, vi lovar att besvara varje meddelande individuellt och från fall till fall. Låt oss alla lyckas med det vi älskar att göra, för som vi brukar säga: "Din framgång är vår framgång".

- DutchGrown™ kundtjänst-team